Zejména při tvorbě herních titulů nás zajímá pohled kamery na scénu – tedy, z jakého pohledu uvidíme naši hru. Pixel art používá tři takové hlavní provedení:
1. 2D z boku
2. Pohled z vrchu
3. Izometrický (pohled zvrchu zešikma)
Hry, které používají pohled z boku (A, D) jsou nejlepší na akční platformovky či metroidvainie. Pohled z vrchu je nejčastěji používán pro tradiční japonské RPG ale i akční hry (C). A izometrický (B) je dost využíván při akčních ale i naopak příběhových adventurách protože nabízí krásný a zajímavý pohled na svět a nabízí se i prostor pro komplexní hádanky.
Hrajte si s barevností
Nejjednodušší na naučení a na procvičení práce s pixely je stará dobrá grafika z platformy Nintendo GameBoy grafika. Jen se na to podívejte sami – čtyři barvy naprosto stačí k tomu abyste si vytvořili vlastní světy a postavy. Jeden neutrální tón, jeden světlejší, jeden tmavší na stíny a jeden nejsvětlejší na zvýraznění detailů a světla:
Stylů a způsobů kreslení je opravdu mnoho. Záleží jakého efektu a atmosféry chceme docílit. Můžeme pracovat s tmavšími a desaturovanými (nesytými, čili nevýraznými) barvami pro vytvoření temné a dramatické atmosféry. Nebo naopak můžeme použít krásné syté barvy, pro navození pozitivní, relaxační a přátelské atmosféry.
ÚKOL:
Použijte editor Piskel (www.piskelapp.com) a nakreslete v pixel artu váš (nebo jakýkoliv jiný) dům, kolem kterého chodí lidé. Odstíny a kameru si zvolte podle vlastního uvážení. Pošlete nám vaši tvorbu na adresu mourrison@abicko.cz. Ty nejlepší uveřejníme v ábíčku!